4 najczęściej popełniane błędy w SEO

Największymi zaletami w pozycjonowaniu jest wzrost widoczności a co za tym idzie zwiększenie obrotu czy sprzedaży. Pozycjonowanie stało się, najskuteczniejszą formą promowania biznesu w Internecie. Ale z każdym rokiem staje się ono coraz trudniejsze. Wiele osób nadal popełnia podstawowe błędy i to właśnie o nich dziś opowiem. Na co trzeba zwrócić uwagę od samego początku budowania swojej marki poprzez pozycjonowanie.

Brak odpowiednich metatagów

Najczęściej spotykany błąd w sklepach internetowych, albo się je pomija i zostawia standardowe albo zostają uzupełnione niewłaściwie. Nie wolne tego robić! Metatagi to streszczenie tego, co znajduje się na naszej stronie w ok 160 znakach. Dobrze skonstruowany potrafi podnieść nawet klikalność (CTR) naszej witryny w wynikach. Szczególnie mowa tutaj o meta description, oddziałuje on bardzo mocno na użytkowników, a robot Google w ciągu chwili znajduje odpowiedź, czego może się spodziewać na danej podstronie.

Wygląd meta title oraz description w wyszukiwarce
Wygląd meta title oraz description w wyszukiwarce

Ostatnio wiele kontrowersji budzi ilość znaków w opisie. Google przez pewien moment testowało wydłużony opis nawet do 320 znaków, lecz po testach powróciły do standardowych długości, czyli 155 a 160 znaków ze spacjami. Pamiętajcie, że Google mierzy długość opisu w pikselach. Długość meta description nie została nigdy potwierdzona oficjalnym komunikatem.

Czy warto stosować meta description? Oczywiście, wpłynie to pozytywnie na Twoje pozycje, ale również na wspomniany powyżej CTR, czyli współczynnik klikalności.

Kopiowanie treści, czyli duplikacja contentu

Kolejny problem bardzo często spotykany w sklepach internetowych. Kopiując opisy od producentów czy innych witryn na naszą. Ale pamiętajmy, że duplikacja contentu może odbywać się również w ramach naszej witryny. Wystarczy zastosować ten sam opis do kilku podobnych produktów (najczęściej wersji).

Jeżeli chcesz by Twoja strona była wysoko, zacznij pracować nad unikalnymi treściami. Po pierwsze skutecznie ściągną klientów na Twoją witrynę. Po drugie kopiowanie jest karane przez algorytm wyszukiwarki. Tego typu działania mogą zakończyć się nałożeniem kary algorytmicznej a nawet całkowitym usunięciem strony www z indeksu.

Warto dodać, że czynnikami rankingowymi są:

– CTR, czyli klikalność – to współczynnik pokazujący ile było wejść na stronę po wpisaniu frazy. A to właśnie unikalne i oryginalne opisy mogą do podnieść.

– Czas spędzony na witrynie podczas jednej sesji użytkownika. Wizyta każdego będzie dłuższa, gdy będziesz miał chwytliwe nagłówki w opisie oraz wartościowy tekst.

Brak optymalizacji obrazów

Zdjęcie w dzisiejszym czasie staje się nośnikiem na podstawie, którego użytkownik podejmuje ostateczną decyzję zakupową. A obrazki ciekawe, wpływają na atrakcyjność treści prezentowanych w sklepie lub na blogach. Dbając o właściwą optymalizację można dotrzeć do nowych odbiorców poprzez Google Grafika. Kluczowym aspektem są tutaj:

ALT – jest to tekst alternatywny, czyli opisujący to, co znajduje się na obrazku.

TITLE – tekst pomocniczy określany inaczej, jako tytuł obrazka. Widoczny po najechaniu kursorem myszki.

Powyższe atrybuty podpowiadają robotom, które nie potrafią odczytać zawartości graficznej. Odpowiednio opisane pozwolą lepiej odczytać ich zawartość i wyżej je sklasyfikować w wyszukiwarce. W pierwszej kolejności odczytywany jest atrybut ALT a potem TITLE. Pamiętajcie żeby treść obrazka była powiązana z zawartością strony.

Upychanie słów kluczowych, czyli keyword stuffing

Jest to proceder opierający się na upychaniu do tekstów, meta tagów czy nagłówków dużej ilości fraz. Jak można się łatwo domyślić keyword stuffing zalicza się do metod Black Hat SEO, z którymi Google radzi sobie coraz lepiej. Dlatego szkoda czasu na szybki efekt, ale najczęściej chwilowy.

Obecnie Rank Brain, bardzo skutecznie dopasowuje zapytania do fraz kluczowych. Ta modyfikacja spowodowała, że dużo mniej kładzie się na ilość słów kluczowych w tekście, obecnie warto używać synonimów oraz zwrotów bliskoznacznych. Musimy pamiętać by nasza lektura była przyjazna oraz zrozumiała dla naszych odbiorców.

Zbyt duże nasycenie słów kluczowych, zwłaszcza w krótkich tekstach może powodować założenie, że dana treść została przygotowana wyłącznie pod robota. Konsekwencjami Keyword Stuffingu mogą być filtry lub bany.

Powyższe błędy można bardzo szybko naprawić na stronie, wystarczy poświęcić trochę czasu. Nie pozostaje mi napisać, że działania SEO to dziś kluczowy element działań promocyjnych w internecie. Dlatego warto poświęcić każdą chwilę na ulepszanie naszego biznesu i eliminowanie błędów.

Więcej artykułów dla Ciebie

Jak założyć sklep internetowy?

Sklepy internetowy są dziś bardzo popularne, to dzięki nim rozrasta się branża logistyczna. Kurierzy mają masę pracy dostarczając tysiące paczek …

Dochód Pasywny – pomysły i metody budowania w internecie

Marzyłeś o tym żeby nie pracować po kilkanaście godzin na dobę i zarabiać? Wiem jak to jest, mieć z tyłu …

Jak lokalna przychodnia została liderem?

W Listopadzie 2016 roku, zgłosiła się do mnie mała klinika medyczna przeprowadzająca specjalistyczne badania. Jej celem było wyjście na lidera …