Jak lokalna przychodnia została liderem?

W Listopadzie 2016 roku, zgłosiła się do mnie mała klinika medyczna przeprowadzająca specjalistyczne badania. Jej celem było wyjście na lidera w swojej branży na obszarze 5 miast w których posiada swoje oddziały.

Pozycjonowanie lokalne to proces, który z pozoru wydaje się bardzo prosty, a może i dla niektórych banalny. Warto zaznaczyć, że w rzeczywistości jest to proces jeszcze trudniejszy niż pozycjonowanie o zasięgu ogólnopolskim. Wystarczy wpisać w Google: biuro rachunkowe Wrocław lub fotografia ślubna Katowice. Wymienione dwie branże, patrząc przez pryzmat swoich doświadczeń są jednymi z najtrudniejszych branż w Polskim Google. Podczas współpracy z lokalnymi firmami musimy również zwrócić uwagę, że nie będziemy tutaj rozmawiać o budżetach rzędu 3-5 tysięcy złotych, lecz dużo mniejszych. I to właśnie budżet dla wielu agencji i freelancerów może utrudniać zadanie, ponieważ nie posiadają oni odpowiednich narzędzi do pracy z małymi klientami.

U naszego klienta zastałem prawie 8 letnią domenę, na której stała już 2 wersja strony internetowej. Podczas sprawdzania profil linków doznałem szoku, znajdowały się tam tylko linki z Systemów Wymiany Linków (SWL). Niestety strona nie posiadała żadnych pozycji na frazy które by interesowały mojego klienta. Już na samym początku zdecydowałem wraz z klientem, że należy wprowadzić nową stronę internetową która będzie uporządkowana i zoptymalizowana. Mówiąc w wielkim skrócie, zaczynałem pracę od zera.

Nowa strona internetowa

Budowa struktury strony internetowej, to była pierwsza rzecz, na którą należało poświecić czas i przemyśleć. Projektowanie musiało się opierać w głównej mierze na jednej usłudze. Pamiętać należy by nie zamykać sobie drogi na rozwój strony internetowej w przyszłości gdy tych usług będzie więcej. Struktura przygotowana dla klienta wyglądała jak poniżej:

– Strona Główna
– Usługi:
                – Usługa 1
                – Usługa 2
                – Usługa 3
                – Usługa 4 (Tutaj dodatkowo zrobiliśmy podstron związane z danym miastem)

– Kontakt

Początkowo skupiłem się na przygotowaniu unikalnego opisu dla każdego miasta. Miało to na celu polepszenie działań pozycjonujących, poprzez przygotowanie dedykowanej podstrony, która będzie pojawiać się dużo wyżej w wynikach Google. Teksty przygotowane miały średnio po około 2500 znaków ze spacjami i starałem sie nie szpikować go dużą ilością fraz kluczowych.

Kilka dni po indeksacji nowej strony internetowej, pozycje dla 4 fraz plasowany się między 17-23 miejscem, a jedna fraza była aż na 74 pozycji. Poniżej tabela z wynikami pierwszych pięciu dni po indeksacji.

Jak widać na początku nie było żadnych spektakularnych efektów moich działań. Ale już wiedziałem w jakim miejscu uplasowała się strona i czego mogę oczekiwać. W tym momencie rozpocząłem pracę nad planem link buildingu. Na początek zaplanowałem:

  • Publikacje artykułów – głównie skupiłem się na publikacjach w zewnętrznych portalach związanych ze zdrowiem. Treści zostały przygotowane w ramach wcześniej ustanego budżetu.
  • Fora dyskusyjne – przygotowałem kampanie marketingu szeptanego, w ramach którego rozmawialiśmy na forach z różnymi użytkownikami, o usługach naszego klienta.

Na te działania pozwalał mi budżet, ale też chciałem zobaczyć jak portal będzie reagował na bardzo mocne linki. Jako mocne linki rozumiem portale z wysokim Trust Flow oraz nie za spamowaną historią profilu linków. Ale te działania pozwoliły już w drugim miesiącu wprowadzić do TOP10 dwie frazy. W pierwszym miesiącu utworzyłem również dla każdego z oddziałów, dedykowane wizytówki w Google Moja Firmy.

Chcesz mieć podobne efekty?

Szukasz zaufanej osoby do SEO?

W drugim miesiącu wraz z klientem, przygotowaliśmy plan publikacji tekstów na jego blogu a dokładnie w sekcji „poradniki”. Założenia były całkiem inne niże te, które dostajecie od swoich agencji a mianowicie:

  • Długość tekstu: 800 – 1000 wyrazów (tutaj zwróćcie uwagę, że mówimy o wyrazach a nie liczbie znaków), przeliczając na znaki to będzie ok 6- 9 tyś. znaków.
  • W pierwszej kolejności, skupienie się na tekście pod użytkownika, dopiero na drugi miejscu sprawdzamy kwestię związana z optymalizacją pod SEO.
  • Założyliśmy 2-3 publikacje miesięcznie. Gdzie konkurencja w branży nie prowadzi żadnych działań contentowych.

Nie długo po wdrożeniu wszystkich działań, przyszły oczekiwane efekty. Wszystkie frazy na miejscu pierwszym, do tego również dominacja na lokalnych mapkach. Efekty widoczne na poniższym screenie:

To wszystko udało się nam osiągnąć w ciągu 5 miesięcy. Wraz z klientem ciężko pracowaliśmy na ten sukces. Bo jak wiecie liczy się synergia i dobra współpraca. Dodam że nadal współpracuję z tą przychodnią i wdrażamy nową ofertę.

Więcej artykułów dla Ciebie

4 najczęściej popełniane błędy w SEO

Największymi zaletami w pozycjonowaniu jest wzrost widoczności a co za tym idzie zwiększenie obrotu czy sprzedaży. Pozycjonowanie stało się, najskuteczniejszą …

Jak założyć sklep internetowy?

Sklepy internetowy są dziś bardzo popularne, to dzięki nim rozrasta się branża logistyczna. Kurierzy mają masę pracy dostarczając tysiące paczek …

Dochód Pasywny – pomysły i metody budowania w internecie

Marzyłeś o tym żeby nie pracować po kilkanaście godzin na dobę i zarabiać? Wiem jak to jest, mieć z tyłu …